26 Ocak 2013 Cumartesi

Bangkok tan sevgiler ( 3 )...

Sevgili seyir severler merhaba...

Artık Bangkok'a alıştık...Üç gecedir buradayız..Buranın kışı olmasına rağmen (sevgili Fuat Yıldırım'ın hatırlatması) biz geceleri klimasız uyuyamıyoruz..))

Otelimiz  bu bölge standartlarının üzerinde ama kliması tornistanı olmayan gemi gibi..Devamlı soğutuyor..Kardeşim belli ısıya gelince stop et diyoruz ...yok dinlemiyor..sürekli soğutuyor..Bizede meşgale çıktı..Hasta olmayalım diye bütün gece ...terleyince çalıştırıyoruz üşüyünce durduruyoruz..yorgunluktan bitap düşüncede kapatıp uyuyoruz..Bir daha da Khosan Road'ta kalmam..Bu da ilave bahanem...)))

Merak edenleriniz için bu gün "China Town " günümüz..Bölge de uzun süredir görev yapan arkadaşım Ertuğrul Akkuş'un tavsiyelerinde, Bangkok için "aklımda kalan iki yerden biri " dediği yer..China Town..Harita çalışması ile nasıl gideceğimizi çalıştık ,sorduk ve soruşturduk, Khosan Road bölgesinden oraya en uygun vasıtanın deniz yolu ulaşımı olduğunu öğrendik...

Otelimizden yaklaşık 1 km mesafedeki iskeleye yürüdük ve iskeledeki durak listesini incelerken ilk işkampavyayı(public motoru) kaçırdık..Sizlere tavsiyem iskelede alesta
(hazır ) bekleyeceksiniz..Bizdeki gibi fazladan bir sürü adam yok iskelede orada dur ..şuraya geç diyen..

Gelip aborda(yanaşıp ) olup boşaltıp ve doldurup avara (ayrılma) etmesi bir dakika..bindin bindin..binemedin bizim gibi balıkları beslersin..Evet , bu iskelede beklerken gördük ki gelenler iskelede satılan ( 20 -50 THB torbası) bayat ekmekleri balıklara atıyor..Bizim Eminönü'de güvercin beslediğimiz gibi..Balıklarda maşallah her biri 3-4 kiloluk ..

Biraz sonra gelen motora binip yaklaşık 15-20 dakikalık nehir gezimize başladık...Hafif rüzgarlı bir hava vardı..Bir denizci ve botçu olarak çok keyif aldığımı tahmin edersiniz..Bende bu keyifle sizleri düşünerek çektiğim resimleri paylasacagim...

China Town denen bölge bizim Mahmutpaşa-Eminönü-Tahtakale üçgeninin daha dar ve uzun sokaklardaki versiyonu..Ancak ;dükkanlar ve çalışanları ile müşteri portföyü daha farklı insan versiyonu ..Çalışanların %90 'ı genç kız..sürekli gülen ve kelimeleri uzatarak sizi mağazasına davet eden modern kılık ve kıyafetli ....zaten buradaki tüm bayanlar çok genç gösteriyor( güzel demiyorum dikkat...).... Bir atasözü duymuştum " bodur tavuk her daim piliç olur"..işte öyle galiba genetik miras..

Müşteriler ise Dünya'nın her yerinden gelmiş insanlar..

Çoğu bay-bayan çift,az bir grup erkek (balta) 2-3 lü (onlar genelde pazarda alışverişi yerine gece barlar sokağını tercih ediyor) grup,ama inanılmaz bir çoğunluk ise 2-3 ve 3-5 li gruplar halinde genç kızlar..Sanırım bu da eğitimin eseri..

Okuyan kızlar bir şekilde organize olup eğitimleri sürecinde Dünya ' yı gezip görmeyi kendilerini ve ufuklarını geliştirmeyi arzuluyorlar..

Darısı bizim ülkemizin eğitilmiş, kendi ayakları üzerinde durmasını arzu ettiğimiz kızlarımızın başına...Kızlarımızın eğitimi geniş ufuklu olması niçin önemli ...çünkü geleceğimizi (çocuklarımızı) yetiştiren onlar..aslında geleceğimiz kızlarımız...(bu konuyu bir kız babası olarak fazlamı değerlendirdim...))))

Çin mahallesinde dolaşmaktan yorulunca bir kahve içimi cafeye oturduk..bir baktık filmlerde gördüğümüz "China Town Hotel" in cafesi çıktı..Bir süre sonra "China Town Gate " ve Bangkok 'un en eski tren garı " Hualampong " u keşfe çıktık..

Hualampong' a gidişimiz üç maksatlı;ilki şehirin gelişmiş raylı sistemini gözümüzle görerek öğrenmek,ikincisi tarihi mirası görmek resimleyip sizlere arzetmek, üçüncüsü iki ay sonraki Kamboçya seyahatimizin başlangıç noktasını ve trenimizin sabah 05.55 kalkışını düşünerek yerinde keşif...

Dönüşte kızımızın tembihi  "sea food court "u ararken onu bulamadık ama bu yorgunluğumuza karşılık kendimize güzel bir bonus vererek masaj yaptırdık ..birer saat..ben tai masajı..eşim ayak masajı ..muhteşemdi..(300 THB)..tavsiye ederim....

Gece tekrar nehir yolu ile ( sevdik biz bu hızlı ve havadar ulaşımı) Khosan Road' a geldik ve sağlıklı deniz ürünleri ağırlıklı bir öğün sonrası otelimize döndük..

Hemen kıyafet değiştirip bizim için programını Bangkok aktarmalı güney Tayland yapan bölgedeki sınıf arkadaşım Ertuğrul Akkuş ve  Bangkok 'ta yaşayan meslektaşım  Mehmet Duran ile buluşmaya MBK denen buraların en ünlü alışveriş merkezine gideceğiz..Saat 19.45...Resepsiyondaki bayan bu saatte otobüs bulamazsınız çünkü ring yapıyorlar saati belli değil, bulsanız bile en az bir saatte gidersiniz , giderseniz dönüş otobüsü bulamazsınız, taksi  ise o bölgeye sizi almaz demesinmi...

Buluşmamız ertesi güne kaldı mecburen..Alın size bir daha Koasan Road'da kalmamak için başka bir neden daha...))Toplu ulaşım  (şehirin gelişmiş bölgesi Skhumvit tarafına) bu bölgede çok zayıf...

Neyse yarın sabah check-out ve Skhumvit tarafındaki otelimize intikal edeceğiz..

Eşyalar toplansın ve valizler kapela muşamba (kapansın)yapılsın...

Ipad sorunum nedeniyle fotograf makinasi resimlerini otellerin  bilgisayarinda yukluyorum,cesitli sorunlar yasiyorum ama yilmadan devam ediyorum ..haftaya bilgisayarim geliyor o zamana kadar asagida ki gibi sorunlara beraber katlanalim..Resimler biraz ortaya karisik gibi...Ugrastim ama olmadi..Klavye Thai, harfler silinmis, SD kart yuvasi yok vs. vs...)))

Herkese iyi geceler....

Sahip olduklarınızın kıymetini bilmeniz dileklerimle...
Sağlık,özgürlük,sevgi,aile,güvenilir dostlar...her ne sizi mutlu kılıyorsa..

MESHUR WAT LARDAN BIRI

KURUTULMUS ORDEK

TERIHI TREN ISTASYONU

CHINA TOWN OGLE YEMEGIMIZ

BALIKLAR ALISMIS BU ISE..