7 Ocak 2013 Pazartesi

Seyir hazırlığına devam..

Değerli seyir severler,

Seyir hazırlıkları tüm hızıyla devam ediyor..Bugün Kamboçya vize işlemleriyle uğraştım..

Bu konu seyir planladığınız tüm ülkeler için önemli..

İlk iş seyir planınız netleşince ( ki bu seyirden en az 2 ay önce olması tavsiye olunur ) hangi ülkelere gidilecekse dış işleri bakanlığının sitesinden pasaportunuzun tipine göre vize olup olmadığına bakın..

Örneğin bizimkiler yeşil..Tayland ,Malezya  ,Endonezya ,Singapur için vize ihtiyacımız yok..tabii kalınacak sürede önemli ..Ancak Kamboçya vize istiyor..

Bu konuyu inceledim..Bangkok 'ta büyükelçiliklerinden aynı gün ,kara sınırlarından girişte ise hemen vize veriyorlarmış..Havalanında da verildiğini okudum ama teyit edemedim..Ben işimi sağlama almayı severim..O yüzden İstanbul daki Kamboçya konsolosluğu ile yazışıp belgeleri hazırladım ve bugün teslime gittim..


Hafif çiseleyen yağmurda Küçükyalı'daki evimizden romantik bir yürüyüşle Bostancı İDO iskelesine yürüdüm..Ruhumu yıkayan ve hücumbotçu yanımı okşayan süratli bir deniz otobüsü seyiri ile 30 dakikada Kabataş'a vardım ki bir İstanbul klasiği yaşadım..İstanbul kadın gibidir şen kahkahalar ile gülerken hiddet ile tırmalayabilir derlerdi...Doğruymuş...Bostancıda mutedil hava Kabataş ta kar tipi fırtınasına döndü...


Bir hayli zahmetli yokuş çıkışı ile Gümüşsuyunda ara tara 53 numaralı apartmandaki Kamboçya fahri konsolosluğunu buldum..Kime sorduysam (özel kuryeler,güvenlikçiler,esnaf..)adresi bilmiyordu kim bildi dersiniz..Yoldan geçen tüpçü..


Siz benim gibi yapmayın ..Eski okulunuzu göreceğim diye (Fındıklı ortaokulunda okuduysanız) yokuşlarda helak olmayın...Binin Kabataş tan finikülere Taksim'den İTÜ'ye doğru 300 metre Gümüşsuyu istikametinde ilerleyin ve yolun solundan gidin ..Yapı kredi bankasının üstünde..Ne kolay dimi..Birde benim halimi görseydiniz..))


Eli boş gitmeyin tabii..

Her tür detayın olduğu www.kambocya.org.tr adresinden gerekli belgeleri hazırlayarak gidin...Normal vize ücreti kişi başı 25 ABD..Vize verme süresi 3-4 gün diye yazıyor sitede ama siz bir hafta olarak düşünün..Bu gecelik bu kadar ...

Sahip olduklarınızın kıymetini bilmeniz dileklerimle...
Sağlık,özgürlük,sevgi,aile,güvenilir dostlar...her ne sizi mutlu kılıyorsa...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder