6 Ocak 2013 Pazar

Değerli seyir severler,

Bu fikir hep aklımdaydı ama kısmet bugün gerçek oldu..
Seyir kısada olsa uzun da olsa ciddi bir hazırlık gerektirir..
Ciddiye almak lazım..

Benim bu son çıkacağım yaklaşık 3 aylık uzakdoğu seyahatim yani siz blog takipçilerimle paylaşacağım ilk seyirin hazırlığı gerçekte 2 yılı aşkın süredir sürüyor..

İlk yaptığım iş o bölgelere gidenlerle sohbet etmek ve fikir sahibi olmak..

İkinci iş google map üzerinde bölgeyi tanımak..

Üçüncü iş arama motorlarında o bölgelere gidenlerin yazılarını okumak..

Fikir hazırlığı olgunlaşıp takribi seyahat zamanı belirlenincede iş artık ciddileşiyor..

Bu aşamadan sonra ben o bölgeye giden tüm uçak şirketlerinin sitelerinden bilet fiyatlarını araştırmaya başladım..

Bu periyotta seçenek herkese göre değişiyor..Bangkok için benim tecrübeme göre sonuçlar şöyle...Eğer ucuz olsun derseniz gidiş tarihinden 6-8 ay önce   1-2 aktarmalı yaklaşık 15-24 saat süren uçuşlar gidiş /dönüş 500 euroya bulunabilir.

Eğer parasal fark  çok önemli değil yaşım ve rahatım önemli derseniz 8-9 saat uçuş süreli THY gidiş /dönüş ve yine 6-8 ay önce alınırsa 650 euro ya bulunur.Tabii sömestr tatili ve bayram vb. tarihlerde bu fiat THY için  900 euroya gelir.

Ben bir çok kişi ile bu konuyu görüştüm ve uzun kalış süremizide gözönüne alarak en uygun gidişin THY ile direk uçuş olduğuna karar verdim.Biletlerimizide 5 ay önceden aldım.

Sonra ki aşama gideceğiniz bölgede nerelerde kaçar gün kalacağınız ve buna göre otel rezervasyonları..

Ben fikir aşamasında taslak programı yaptım ama konu hakkında yoğunlaştıkça ve bilginiz arttıkça taslak program tamamen farklı bir programa dönüşüyor..

En kötü karar kararsızlıktan iyidir diyerek size tavsiyem programınızı en geç seyirden 2 ay önce netleştirin...

Bu aşamadan sonra otel arama motorlarından bütçenize uygun otelleri seçin..Benim tercihim booking..Bu konuya sonra devam edelim..

Herkese iyi geceler...


Sahip olduklarınızın kıymetini bilmeniz dileklerimle...
Sağlık,özgürlük,sevgi,aile,güvenilir dostlar...her ne sizi mutlu kılıyorsa...



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder