27 Ocak 2013 Pazar

YURDUSEV VE SALA

BANGKOK AILEMIZIN BENSIZ KISMI

PATPONG PAZARI

THAI YEMEKLERI AGZINIZA LAYIK...

ORNEK MENUMUZ...)))

BIZIM SEVIMLI KARADENIZLI AILE..

SKHUMVIT METRO HATTI

GECELER..

SALA VE YURDUSEV

DURAN AILESIYLE  BULUSMA ANIMIZ..

BANGKOK BAHRIYELILERI

DURAN VE TALUN AILESI

Sevgili seyir severler merhaba,

Bugün Bangkok 'ta ki planımız ; otel değişimi ,bahriyeliler toplantısı ve bölge tecrübelilerinin önerileriyle yeni yerlerin keşfi..

Açıkçası daha önce sevgili kardesim Ertuğrul Akkuş tarafından ikaz edilmiş olmama rağmen Khosan Road bölgesinde 4 gece kalmanın gerekli olmadığını bunun yerine metro ulaşımı olan bir bölgede kalarak bu bölge için gelinip gidilmenin daha uygun olduğuna        ( deneyerek ) kanaat ettiğimi  itiraf etmeliyim..)))

Yeni otelimizin check - in saatinin 14.00 olduğunu teyit ettiğimizden kalan vaktimizi değerlendirdik..Bölgede ki son kahvaltımızı bir evin bahçesinde yaptık..Sırt ağrılarım içinde bir masaj yaptırdım..Bangkok 'ta ki ikinci periyoda hazırız..(merak edenler için masaj ücreti cinsine ve uygulanan bölgeye göre saati 150-400 THB arasında)

Otel resepsiyonundan taksi istedik ancak çağıracakları taksimetresizmiş o nedenle taksimetreliyi kendiniz caddeden bulsanız daha iyi olur dediler..o esnada otele gelen bir müşterinin taksisine yanaştım..taksi hemde bizim gideceğimiz Skhumvitten gelmesinmi...Şanslı günümüz..

Taksi şöförüne gideceğimiz adresi ve oteli söyledim..Haritadan ve ıpad 'ten yol tariflerini gösterip teyit aldıktan sonra bagajlarımızı yerleştirirken ..eşim tahminen ne kadar ücret tutar diye sordu..şöförde 200 THB dedi..

Bindik taksiye ,çalıştır taksimetreni dedikten sonra yaklaşık 30 dakika sonra otelimize vardık..taksimetre 95 THB yazdı şöför 200 THB istemesinmi..Kardeşim biz sana ne tutabilir diye sorduk dedik..şöförde siz 200 e razı oldunuz dedi..100 THB verdim , gönderdim..aman dikkat .. Bangkok 'un bence bir diğer kötü yüzü taksileri...Taksimetre esas...

Yeni otelimizin resepsiyonunda kayıtlar filan uğraşırken büyük bir sürpriz oldu..Kardeşimiz Ertuğrul Akkuş otelimize gelip bizi lobbyde karşılamasınmı..Memleketten 10.000 km uzakta 12 milyonluk bir şehirde ki 40 yıllık arkadaşların kucaklaşması görülmeye değerdi..Sağolsun Akkuş tam 14 saatlik yoldan (Chang Mai'den ) bizi görmek için geldi..Daha doğrusu Tayland'ın kuzeyinden güneyine giderken bizi görmek için Bangkok aktarması yaptı birkaç gün..

Otele kısa bir yerleşme süresi sonrası hep beraber "Bangkok Bahriye Toplantısı " için sky train ile Siam Paragon alışveriş merkezine gittik..Çok güzel ve modern bir yer..

Zaten buraların hiçbir yeri Khosan Road'a benzemiyor..Skhumvit ve Siam bizim Bağdat caddesi, İstiklal caddesi, Kadıköy rıhtım, Ortaköy karışımına benziyor..Yemek kokusu yok..Sefalet bizim gördüğümüz caddelere uzak..Kalınacak doğru adresler buralar...Bizim yaşlar için tabii...))))

Burada Bahriyeden meslektaşımız ve büyüğümüz Mehmet Duran ve eşi bizi karşıladılar.. Kucaklaşma faslımız biraz önceki anlatımdan daha da duygusaldı..Birkaç aydır yazışıp konuşuyorduk ..şimdi Bangkok'ta hep beraber olmak çok güzel bir duygu.. Büyüğümüz Mehmet Duran'ın eşi Tayland'lı her ikiside  bizi çok içten ağırladılar..Eşini ilk defa tanımamıza rağmen çok sevdik..Güleryüzlü ve candan..

Gelmeden önce bir durum değerlendirmesi yapıp ..ne götürsem..3-4 ay oldu..Akkuş ne özlemiştir dedim ve doğru düşünmüşüm..Rakısını görünce gözleri parladı ...))
 Mehmet Duran'lar içinde Türk kahvesi  sanirim gelecek 40 yıllık dostluğumuzu garantiledi..)))

Bu arada içilen çaylar ve kahveler için E.Akkuş'a ,ev sahipligi ve önerileriyle bizlere  muhteşem güzel Thai yemeklerini tadtıran M.Duran ve cici eşi Sala'ya çok teşekkür ederiz...

Geç ssatlere kadar süren sohbet sonrası " Bangkok Bahriyelileri toplantısı"istemeye istemeye sona erdi ve biz rehberimiz E.Akkuş 'la birlikte meşhur Patpong pazarına ve Kovboy caddesine gittik..Metro ile..

Bu arada metro kullanımınıda öğrenmiş olduk..bulunduğumuz bölgede iki ayrı hat var..birbirine geçiş yapılabiliyor..istasyona geldiğinizde birçok yerde panolar var..baktığınızda kendi istasyonunuz sarı  ile işaretli ve diğer istasyonların karşılarında rakamlar yazıyor..20-25-30-35-40 gibi..gideceğiniz istasyonun karşısındaki rakam ödeyeceğiniz ücret demek oluyor..hemen yanında o rakamları gösteren ve sadece 5-10 THB bozuklukla çalışan biletmatikler var.. Bozuğunmu yok ..her istasyonda para bozan gişeler var..Biz Siam 'a gidecektik 25 yazıyordu ..25 'şer THB bozukluk atıp aldık biletlerimizi...dikkat ..neye..gideceğiniz yöne..son istasyona göre istikametinizi belirleyip binin trene..dikkat ..neye..biletinizi okuttuktan sonra almaya..çünkü çıkışta tekrar okutuyorsunuz ama bu sefer geri vermiyor..

Metro kullanımı dersi sonrası,Patpong iki taraflı go go klüplerinin arasında bizim Sirkeci- Eminönü işportacılarının dört sıra dizilmiş hali..meraklıyızdır biz ..severiz bu kültürü..
Go go klüplerden ( hem burada hem de bir kaç cadde yanda ki kovboy
streetde ) kimse kolumuzdan filan çekmedi..eşimden çekindiler herhalde..))

Bu arada ilginç bir rastlantı..bizim türkçe konuştuğumuzu duyan Giresunlu bir gurbetçi delikanlı (eşi Alman) ..hatırımızı sordu..ayaküstü sohbet ettik ..resim çektirdik..eşine bizleri gururla takdim etti.. Bangkok 'ta Türklerle karşılaşmaktan çok mutlu olduğu her halinden belli oluyordu..hemen de şuraya gitmeyin diye tüyo verdi..bir gece önce iki bira içmek için Go Go klube girmiş cebindeki tüm parayı almişlar..kardeşim evli  barklı adam ne işin var dediğimde ..abi genciz merak ettik dedi..)))

Karadenizli arkadaşımızı görmüşken bir kısa Karadenizli fıkrası (bilenler gülmesin)...Temel oğlu Dursunla arkadaşı İdrise hayat dersi verir..Uşaklar haçan hamsi yedikten sonra hangi tatlı yenir deyin bakim baa. Der..çocuklar birkaç tatlı ismi söyledikten sonra...Temel , bilemedinuz helva yenir helva.çünkü balık öldüğünü başka nasıl anlasun der.)))

Bugün uzun bir gün oldu...Artık hepimiz yorulduk ...otellere dağılma vakti..

Bangkok'tan sevgilerle...

Sahip olduklarınızın kıymetini bilmeniz dileklerimle...
Sağlık,özgürlük,sevgi,aile,güvenilir dostlar...her ne sizi mutlu kılıyorsa..

BAHRIYELILER TOPLANTISI

MASAJ ZAMANI

SIAM PARAGON FOOD BOLUMU

KARADENIZLI HEMSERIMIZ VE ESI

KOWBOY CADDESI

AKKUSUN OTELIMIZE  SURPRIZ ZIYARETI

SIAM SKY TRAIN

SIAM PARAGON HATIRASI..

DURAN AILESI ILE BULUSMA ANI..